Status for februar ’22

Status for februar og et kig ind i marts

Der har stort set ikke været én eneste dag i februar måned, hvor man ikke har haft en god grund til at have en paraply med sig. Og det har vi selvfølgelig taget bogstaveligt, og beskæftiget os med paraplyen hver dag – den økonomiske paraply i hvert fald.

Denne paraplyens måned, har rustet os endnu mere til at blive konkrete på projektet og skarpere på at processen stiller ind på at:

Hvad skete der så i februar?

Februar har overordnet set bestået af at få fodfæste i et projekt der allerede har været i gang i et lidt mindre format, men med folk der har gjort et kæmpestort stykke arbejde for at få lavet en platform, et netværk og et solidt arveanlæg som vi nu har adopteret og skal opskalere.

Vi har kortlagt de muligheder for økonomisk rådgivning, som er en del af Økonomisk Paraply, ved at have afholdt møder og på anden vis indledt dialog med samarbejdspartnere og aktører i projektet. Derudover har vi afholdt kick off, som du kan læse mere om under fanen “Nyheder”. Ved disse tiltag har vi fået indblik i, hvor den eksisterende indsats muligvis kan udvides.

Derudover har vi påbegyndt strategiarbejdet rettet mod rekruttering af frivillige, som er et afgørende skridt i muligheden for at udvide den eksisterende indsats. Det er allerede lykkedes os at få tilkendegivelse fra 5 borgere, der har interesse i at blive frivillige rådgivere. Dét er stort!

Vi har arbejdet i den indledende og afklarende fase af en kampagnestrategi, med henblik på at synliggøre muligheden for gratis økonomisk rådgivning.

Et kig ind i marts

I marts bevæger vi os fra projektets opstarts- eller forberedelsesfase og over i en mere eksekveringsbaseret fase – dét ser vi i projektteamet enormt meget frem til!

Der laves dybdegående beskrivelser af tilbuddene om økonomisk rådgivning, der skarpt og overskueligt opridser tilbuddenes målgrupper, indhold af rådgivningstilbuddet og hvordan man kommer i gang med rådgivningen. Det prioriteres for at give overblik for en potentiel modtager af rådgivning.

Herefter er vi klar til at skyde både en digital og konventionel kampagne i gang, for at borgere i Herning Kommune får bedre kendskab til disse fremragende tilbud.

I marts afholder vi den 23. marts det første erfaringsudvekslingsmøde, hvor samarbejdspartnere og frivillige rådgivere kan sparre med hinanden og styrke samarbejdet på tværs og kvaliteten af rådgivningen.

Scroll til toppen

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.